COD – restorāns, kur katra detaļa ir īpaša


Šo stāstu es sākšu ar manām attiecībām ar ēdienu. Daudzu gadu garumā eksperimentējot ar savu uzturu esmu nonākusi pie zelta vidusceļa - ieklausīšanās sevī, savā organismā, kvalitatīva un tīra ēdiena ikdienā, sezonalitāte un mērenība. Taču ēdiens kā bauda man vienmēr ir bijis aktuāls- reizēs, kad dodos uz restorānu, es dodos baudīt garšas piedzīvojumu, jo manas attiecības ar ēdienu un tā garšu ir īpašas. Reiz pirms gada ceļojumā pa Portugāli, man bija iespēja izbaudīt garšas baudījumu ik uz soļa, tas bija piedzīvojums, kurā ēdot es varēju raudāt – viss bija tik gardi, baudpilni, izsmalcināti, kvalitatīvi līdz sīkākajai detaļai.. un tad es apmeklēju restorānu COD, kas mani atgrieza tā ceļojuma sajūtās – es tik tiešām gribēju raudāt no tā, cik viss labi garšoja, no produktu kvalitātes, tīrās garšas! Tas tik bija viens brīnišķīgs garšu ceļojums, ko iesaku izbaudīt ikvienam, kam ir tuva Āzijas garšu pasaule.

Par restorānu COD

 

Atvērts 2016 g. – COD ir pirmais restorāns Latvijā, kas piedāvā Japāņu robatayaki virtuvi: ēdiens, kas tiek gatavots uz speciāla robata grila. Restorāna īpašnieks ir liels japāņu virtuves un kultūras cienītājs, kas 10 savus dzīves gadus ir pavadījis ārvalstīs un atgriežoties Latvijā nolēma atvērt īpašu restorānu, kas ļaus viesiem baudīt autentisku japāņu virtuvi, kura ir daudz plašāka un dziļāka nekā pirms tam tika piedāvāts Latvijā.

 

 

 

Arī Latvijas tirgu pārpilda ātrās suši ēstuves un lētās Āzijas virtuves kafejnīcas, kas būtībā rada virspusēju, pat paviršu skatu uz japāņu virtuvi.

 

“Patiesībā japāņu virtuve nevar būt lēta, ja tiek saglabātas viņu virtuves tradīcijas, kas ir balstītas uz augstas kvalitātes produktiem, pavāru meistarību un perfekcionismu visā. Ar nolūku izveidot restorānu, kas būtu tūvāk īstām japāņu tradīcijām, pirms atklāšanas bija paveikts rūpīgs darbs, sākot no komandas izveidošanas, apmācīšanas, piegādātāju izpētīšanas, u.c.” – stāsta COD komanda.

 

Starp citu, restorāna ēdienkarti un pavāru apmācības veic Uvis Janičenko – savu karjeru uzsācis strādājot tikai ārvalstīs un ir ieguvis pasaules līmeņa pieredzi mācoties un strādājot Michelin zvaigžņu restorānos

 

 

Garšu ceļojums

 

Kā jau minēju, šī restorāna apmeklējums mani atgrieza garšu baudas pasaulē, kur gribas raudāt laimes asaras no tā, cik viss ir svaigs, gards un.. baudāms! Pakonsultējoties ar viesmīli izvēlējāmies uzkodas, pamatēdienus, desertus un dzērienus.

 

Uzreiz gribu teikt, ka šajā restorānā ir jānobauda no visa pa druskai. Pārāk labi, lai apstātos pie viena pamatēdiena un deserta. Mani uzkodu favorīti ir garneļu tempura, kas it kā skan ļoti klasiski, bet garšo tik svaigi un labi kā nekur citur un melnās mencas un krabja gyoza, kas ir japāņu pelmeņi, taču šeit iekš COD garšo pēc kaut kā īsta un kvalitatīva, nevis vidusmēra suši bāra atražojuma.

 

 

Tad meitenes (vakariņoju kopā ar manu mīļo draudzeni Anniju no www.voila.lv – lasi arī viņas atuksmi par šo restorānu šeit!) ķērās pie suši plaukta un piedzīvoja vēl nebijušu “īstumu” sušī pasaulē. Tik daudz ir ēsti suši rolli ar krēmsieriem, aizvakar gatavotiem rīsiem un lasi, kurš.. nu nav… – ka COD piedāvātās suši versijas lika paskatīties uz šo ēdienu no cita skatu punkta.

 

Pavāri COD-ā vispār neizmanto tādas ‘rietumu’ sastāvdaļas kā krēmsiers un majonēze, kuri dominē citviet suši bāros. Šeit galvenais aspekts ir izcelt produktu dabīgo garšu, nevis sajaukt un mainīt to ar citām papildus garšām, kas nav tradicionāli paredzēti šim ēdienam.

 

Izvēlējāmies austersēņu sušī, mīkstčaulas krabja un japāņu omletes suši ar garnelēm tempurā, no kuriem vislabāk man garšoja tieši veģetārais austersēņu suši. Protams, klāt tika piedāvāts vasabi no svaigas saknes, kas visu padara vēl īpašāku un svaigāku. Būtībā suši piedzīvojumu varētu aprakstīt ar šiem vārdiem – svaigi, nesamocīti, tīri, izcili!

 

Pamatēdienos bez diskusijām – melnā menca saldā miso marinādē ir jānobauda visiem, tas ir kaut kas ko līdz šim vēl nebiju piedzīvojusi. Izcili, vienā vārdā. Lai vairāk komentētu, Tev pašam jānogaršo! Desertos atstājām vietu marakujas mussam un melnā sezama saldējumam, kas bija lieliska izskaņa šim fantastiskajam, līdz sīkumam pārdomātajam ceļojumam.

 

 

Par dzērieniem – pie suši baudījām bezalkoholiskos kokteiļus- rabarberu un ogu-kanēļa. Lieliska garša vasarai! Pie deserta malkojām matcha-latte jeb zaļās tējas latti. Personīgi man tā bija par “švaku”, taču ne pēc manas garšas mērīt, jo man visu vajag ar vērienu- tā lai jūt, tāpēc manu mājās gatavoto matcha-latte strong diezvai spēs baudīt pārējie! :D

 

 

Kopumā varu teikt, ka COD restorāns noteikti paliks manā restorānu saraksta augšējās rindās, kaut arī cenu līmenis ir augsts, tas atsver kvalitāti par visiem 100%.

 

 

Kvalitāte un izejvielas

 

Vissvarīgākie pamatprodukti tiek pasūtīti no Japānas (miso pasta, yuzu sula, kombu jūraszāles, wasabi sakne, sake un citas izejvielas), jo vietējiem piegādātājiem nav to produktu nepieciešamā kvalitātē. Zivis un gaļas produkti tiek pasūtīti dāļēji no vietējiem un dāļēji no Eiropas lielākajiem piegādātājiem. Šajā restorānā viss tiek izmeklēts pēc vislabākās kvalitātes standartiem, tāpēc reizēm kaut kas var nebūt pieejams no ēdienkartē esošā piedāvājuma, tieši tāpēc, ka nepieciešamās sastāvdaļas nav sasniegušas ekspektācijas vai dabā ir nesezonā. Piemēram, COD lasis ir Skotijas savvaļas lasis, tunci restorāns arī pasūta savvaļas izcelsmes un veselu – paši filē un gatavo no vissvaigākā avota. Restorānā var nogaršot arī retus un eksotiskus produktus, tādus kā jūras ežus un ķemmītes, hokkigai, melno mencu un citus.

 

 

Lai kopējais maltītes piedzīvojums būtu pilnīgs, COD-ā tiek pievērsta uzmanība arī sīkākajam detaļām. Visi keramiskie trauki tiek pasūtīti no Japānas, kā arī magnolijas lapas, sakuras ziedi un citi dekori ēdienu noformēšanai. 

 

Apkalpošana

 

Par apkalpošanu runājot, varbūt tā esmu es, bet mani ļoti iepriecināja apkalpojošā personāla draudzīgā attieksme. Man ir ļoti svarīgi, ka restorānā pret mani izturas kā pret draugu- pasmejas, pajoko vai atbild uz manu humoru, kuru es tik tiešām reizēm nespēju paturēt pie sevis, runā kā ar cilvēku, nevis kā “klientu”. Es neesmu klients, es esmu cilvēks, kas atnācis piedzīvot patīkamu, pozitīvām pieredzēm pildītu garšu piedzīvojumu un man ir svarīgi, ka viesmīlis ir līdzīgi noskaņots. Nopietnība nav manā gaumē un COD restorānā jutos kā atnākusi uz pareizo vietu. Domāju, ka viesmīļi pielāgojas katram galdiņam un katram sniedz tādu attieksmi, kādu tas vēlas saņemt- tā es to sajutu.

 

 

Par interjeru un detaļām

 

Interjers ir diezgan askētisks, minimāls, bez liekām detaļām. No ārpuses restorāns rada atturīgu skatu – noslēgtās smagnējās koka durvis rada spēcīgu noskaņu, taču var likt atturēties arī no pārkāpšanas pāri slieksnim vai likt domāt, ka restorāns ir slēgts. Tomēr šajā restorānā pārdomāta ir ne tikai ēdienkarte, bet arī katra mazākā detaļa un konceptuālais stāsts. Restorāns uzņem visus baudīt gribošos, taču tikai tie, kas zina, ko vēlas saņemt, zina, kas ir kvalitāte un vēlas piedzīvot Āzijas virtuves “peak” kvalitāti šeit Latvijā – tie zinās, ka aiz spēcīgajām koka durvīm ienāks tikai tie, kuri ir gatavi saņemt labāko. Simboliska, bet perfekta saruna ar klientu, sākot jau ar restorāna durvīm.

 

avots: www.travelnews.lv

 

“Tā nebija domāta lai paslēptos un būtu neredzamiem. Ideja durvīm bija saistīta ar jaunu gastronomisko pieredzi un atklājumu, kas gaida viesus aiz tām. Kad cilvēki atver durvis, viņi ir gatavi ceļojumam uz citu garšu pasauli. Mēs tiešām esam savādāki nekā citas vietas un mums gribētos lai mūsu viesi arī izbauda kaut ko jaunu apmēklējot COD.” – restorāns COD.

 

 

 

 

Topi Vesels

Ar atbildību pret sevi, dabu un veselību!

Autors: Ance Anna Šternberga

Iemīlies rūpes par sevi! Iemīlies sevī!