Baltais Kalns


Šogad plānoju noiet 136km 55 stundās. Pagājušo gadu tas likās kas prātam netverams, biju runājusi ar vairākiem gājējiem- tādiem, kas nogāja visu ceļu un tiem, kas, tulznu pievarēti, mērķtiecīgi plānoja nākošgad mēģināt vēlreiz. 

Baltais Kalns
Foto: Baltais Kalns

Šogad esmu atsākusi daudz intensīvāk trenēties, kā arī esmu dažādojusi savus treniņus- ne tikai skrienu, vingrinu dziļo muskulatūru un taisu HIIT treniņus, bet arī aizraujos ar kikboksu un mēģinu doties garākās pastaigās (25-40km). Ar katru šādu garāku pastaigas reizi izaicinājums Kolka-Dubulti vairs nešķiet nekas īpašs, taču par to runāt varēšu tikai dienā, kad pārgājiens būs pievarēts.

 

Nevarētu teikt, ka es ļoti daudz veltu laiku gatavošanās procesam, arī pašas garās pastaigas varētu būt daudz biežāk, taču ir dažas atziņas, kas varbūt kādam ļaus iedvesmoties un ceļu padarīs vieglāku.

 

Līdzgājējs kā domubiedrs, vai labāk iet vienam

Ir svarīgi, kas iet ar Tevi šo ceļu, jo tieši līdzgājējs ir tas, kas pastaigai piešķir garšu, jēgu un noskaņu.

 

Varbūt Tu dosies šajā pastaigā viens pats ar saviem dēmoniem, galvā neatrisinātiem jautājumiem, kas sauc pēc domu sakārtošanas pa plauktiņiem. Ejot klusumā, vienam pašam ar savām domām daudz var saprast, daudz var sakārtot, izanalizēt un atlaist. Tāpēc pastaiga vienatnē, manuprāt, ir viena no dziedinošākajām aktivitātēm, ko veikt, lai palīdzētu sev “restartēties”.

 

Varbūt Tu dosies šajā piedzīvojumā ar sevi kā ar savu labāko draugu, pārbaudot savu gribasspēku un spēju robežas- pats sevi motivējot, atbalstot, pārvarot un spēcinot. Sadraudzēties ar sevi, pierādot, ka tikai pats esi sev saimnieks, kas valda pār domām, emocijām, prāta kņadu un ķermeņa spēju robežām. Izjust, ka esi pats sev draugs un pats sev ienaidnieks.

 

 

Varbūt Tu ej ar savu māsu, mammu, tēti, domubiedru, kaimiņu. Līdzgājējs vienmēr ir svarīgs ceļā. Un man ir neizsakāmi palaimējies, ka mans līdzgājējs- draugs, darba kolēģis un dvēseles radinieks- būs ar mani šajā piedzīvojumā, jo tas ir īsts retums, sastapt cilvēku, ar kuru kopā vari pavadīt nebeidzamus kilometrus vienotā pastaigā, soli pa solim, vienādā tempā, laikam paskrienot nemanot, attālumam strauji sarūkot, cilājot tēmu pēc tēmas, kuras piepilda abu gājēju dvēseles alkas. Fantastiska dāvana tā ir.

 

Ko ēst un ko neēst?

Pati savus pārgājienus vai pastaigas- sauc kā gribi – vienmēr sāku agri no rīta (7.00-8.00), brokastis es neēdu daudzus gadus, tāpēc man nav grūti dienas pirmo pusi pavadīt tukšā dūšā. Kaut gan līdz šim visi gājieni ir bijuši teju pilnībā atsakoties no ēdiena, šis ir temats, kuru kopā ar savu domubiedru arī esam cilājuši – vai tiešām cilvēkam ir jāēd tik daudz, cik esam raduši?

 

Ja Tava uzmanība ir koncentrēta citur, esi aizrāvies ar to, ko dari – apetīte neliek par sevi manīt. Apetīte ir emocijas paveids, kas patiesībā visbiežāk mūs skar garlaicības brīžos, stresa apstākļos vai tīri ieraduma dēļ. Man ieteikums ir šādu pārgājienu mērot, ēdot pēc iespējas mazāk, piemēram, paēdot tad, kad tajā dienā vairs nav plānots mērot papildus kilometrus. Te ir dažas idejas, ko var apsvērt ņemt līdzi, lai palīdzētu izsalkuma brīžos tiem, kam ir izteiktas cukura līmeņa svārstības vai kas nav raduši ilgas stundas pavadīt neēduši:

  • Bee Bite bišu maizes pastilas vai arī bišu maizes graudiņi;
  • Kaņepju staks (maltas kaņepju sēklas) – šo var samaisīt ar gī sviestu (vai parastu sviestu), medu, žāvētām ogām vai augļiem

  • Rieksti – vēlams iepriekš nomērcēti un izžāvēti (lai neapgrūtinātu gremošanu un no tiem būtu lielāka jēga, asimilējot uzturvielas)
  • Uztura piedevas – B grupas vitamīni, CoQ10, Hlorofils, Magnijs, C vitamīns, aminoskābes, zeltsaknes un citronliānas uzlējumi, zaļā tēja, kafija

Sīkāk par šīm lietām vari uzjautāt man rakstot uz e-pastu ance@topivesels.lv, kā arī savām idejām droši dalies komentāru sadaļā! Pati pagaidām vēl nezinu, kāds būs mans mugursomas saturs- visdrīzāk šo distanci soļošu tādā kā pusbadā, jo mans mērķis ir vairāk piesātināties šajā ceļojumā ar pieredzi un emocijām, nevis ēdienu, taču ļoti iespējams līdzi ņemšu arī savu proteīna kokteili (Organic whey, Leanshake, Capra Deep30), bišu maizi un kafiju. Starp citu, jā, plānoju dienā izdzert vienu sviesta kafiju – tā sevi ir pierādījusi kā lielisku apetītes samazinātāju! :)

 

Apavi un apģērbs

Domāju, ka te ir daudz pieredzējušāki eksperti, kas varētu runāt par piemērotāko apavu tēmu, taču tas, ko es esmu sapratusi eksperimentējot ar dažādām botām – eksperimentēt nevajag. Tas ir - nevajadzētu nopirkt jaunus apavus un iet uzreiz 136km cerībā, ka tie neradīs tulznas, jo veikalā bijuši gana ērti. Vislabāk ir izvēlēties apavus, ar kuriem jau esi sen pazīstams, kuri ir iestaigāti, mīksti un ērti. Tā ir atziņa, kas iespējams var noderēt ikvienam.

 

 

Par apģērbu runājot, ir jāņem vērā daudz faktoru, galvenokārt- sezona. Tā kā es savas gaitas uzsāku ziemā, piemērotākais apģērbs bija skrējēju trīsvienība - termoveļa, vidējā kārta, kas notur siltumu un trešā kārta, kas aizsargā no vēja. Ģērbties noteikti nevajadzētu ļoti biezi- tas traucē kustībām, kā arī sasvīstot var palikt par karstu. Vasarā.. heh, grūti komentēt, gājusi neesmu, tāpēc skrienu lasīt citu padomdevēju ieteikumus. Bet cepuri gan vajag. Dzīvojam taču gandrīz tropu saules ielenkumā, haha!

 

Pievienojies, tas būs neaizmirstami!

 

 

Topi Vesels

Ar atbildību pret sevi, dabu un veselību!

Autors: Ance Anna Šternberga

Pārmaiņas dzīvesveidā prasa milzu pūles, enerģiju un piespiešanos, taču vairāk par visu es zinu, ka tas ir tā vērts.

3 komentāri:

  • Es gāju šajā gājienā. Ar ēdienu ir tā, ka labāk ēst kaut ko kas būs ātrai enerģijai/ batoniņi utml, bet pārsēsties nevajag, jo tad būs grūti staigāt.

    Par apaviem runājot - jebkuri apavi noberzis visiem. Vislabāk iesaku pirkt nevis botas, bet pārgājienu zābakus, jo botas viegli iekļūst smiltis, berž un veido tulznas. Jāņem līdzi daudz labie tulznu speciālie plāksteri, pārseju u.c. Medicīniskie kiti. Iesaku arī papildus Mg B6 lietot, jo kājas var sākt krampi raut.

    Vēl - galvenais iet un neapstāties. Vienalga cik lēni iet, bet kustēties, jo uzsākt iet pēc lielas pauzes būs grūti.

    Šis pārgājiens ir lielisks piedzīvojums, tāpēc novēlu, lai izdodas! :)

  • Kafija un zaļā tēja nav tas veselīgākais ko dzert, tās radot skābu vidi organismā. Labāk kādu zāļu tēju termosā paņemt un/vai ūdeni.

  • Par teoriju, kas atbalsta skābas un sārmainas vides radīšanu organismā es šobrīd esmu samērā skeptiska, vairāku iemeslu dēļ. Zinu, ka pret kafiju daudziem ir dalītas jūtas, esmu uzrakstījusi labu rakstu par to- http://www.topivesels.lv/lv/veselibai/superfudi/kafija/kafija-melnais-greks-vai-veselibas-panaceja/162/
    Bet nu par zaļo tēju gan neesmu dzirdējusi neko sliktu :)


Pievienot komentāru


Lūdzu autorizējieties, lai varētu pievienot komentāru:

DR FB