Kas slēpjas aiz gribasspēka?

Kas slēpjas aiz gribasspēka?

Pretēji vispārpieņemtajiem uzskatiem, gribasspēks nav dabiska rakstura iezīme, ar ko cilvēks piedzimst vai nepiedzimst. Tā drīzāk ir sarežģīta prāta – ķermeņa reakcija, ko būtiski var ietekmēt stress, miega trūkums un uzturs, un to var stiprināt ar zināmām ikdienas praksēm. Stenfordas veselības psiholoģe Ph.D. Kelly McGonigal ir apskatījusi gribasspēka zinātnisko pusi un pētījumus šajā sakarā. Zemāk lasi dažas no viņas pārdomām.

Streiko vēders? Padomi gremošanas uzlabošanai!

Streiko vēders? Padomi gremošanas uzlabošanai!

“Tu esi tas, ko Tu ēd..” – tā ir tikai viena puse monētas. “Tu esi tas, ko Tu asimilē” – ir otra puse, un iespējams pat svarīgāka, taču viena otru neizslēdz. Gremošanas trakta veselībai pēdējā laikā tiek pievērsta īpaši liela uzmanība, ne velti- tā iespējams ietekmē jebkuras orgānu sistēmas veselību un ķermeņa veselību kopumā. To zināja arī medicīnas Tēvs hipokrāts, Galens, Avicenna, Hanemans, Kneips un citi, žēl, ka tagad ārsti to atklāj no jauna kā lielu brīnumu. Gremošanas kvalitātei ir ļoti liela nozīme veselības uzturēšanā, to paturot prātā un parūpējoties par sava vēdera labsajūtu iespējams novērst daudz lieku veselības problēmu.

Avokado un melnie pipari- labvēlīgs ieradums!

Avokado un melnie pipari- labvēlīgs ieradums!

Kad našķējies ar avokado, neaizmirsti pievienot tam melnos piparus!

Avokado pēc Ajūrvēdas ārstniecības sistēmas pastiprina kaphas konstitūciju- rada gļotas, palēnina gremošanu, padara ķermeni smagnēju. Visiem spēkiem uz pasaules ir pretspēki, tāpēc nevajag vairīties no produktiem, kas garšo un ir veselīgi, tā vietā lietot savam konstitūcijas tipam atbilstošus pretspēkus, šajā gadījumā- melnos piparus.

Kā nepārēsties svētkos?

Kā nepārēsties svētkos?

Manuprāt, ikvienam būtisks temats ir pārēšanās pie svētku galda. Daudz tiek skandināts, ka pirms doties ciemos vajag paēst mājās, tad vēl uzvilkt visšaurāko kleitu, lai atgādinātu par lieko ziemas rezervi, kuru varbūt nebūtu vēlams papildināt ar sierakūkas papildporciju.. bet tie taču ir svētki, Tu teiksi. Tad nu šeit daži padomi, lai pie svētku galda samazinātu pārēšanās efektu! 

Pesticīdus nost!

Pesticīdus nost!

Veselīga uztura galvenā sastāvdaļa neapšaubāmi ir augļi un dārzeņi, tomēr šodien ne katrs var atļauties savu siltumnīcu, lai audzētu savus labumus, ne arī organiska prece visiem ir pa kabatai. Zināms, ka lielveikalos nopērkamie augļi un dārzeņi bieži vien ir apstrādāti ar ne vienu vien ķīmisku preparātu, pesticīdiem un kaitēkļu nīdētājiem, tomēr ir kaut kas, ko varam darīt lietas labā! :)

10 veidi, kā palielināt dopamīna līmeni smadzenēs bez zālēm

10 veidi, kā palielināt dopamīna līmeni smadzenēs bez zālēm

“Dopamīns ir neiromediators (neurotransmitter), kas palīdz kontrolēt smadzeņu gandarījuma/apbalvojuma un baudas centrus.  Tāpat dopamīns palīdz regulēt kustību un emocionālās reakcijas, uzvedību un uztveri, kā arī veicina ne tikai spēju redzēt savus sasniegumus, bet arī darbības uzsākšanu, lai virzītos uz tiem.” –PsychologyToday

10 ieteikumi, kā uzturēt veselu mutes dobumu dabīgā veidā

10 ieteikumi, kā uzturēt veselu mutes dobumu dabīgā veidā

Vai esi dzirdējis, ka cilvēka organisms sastāv no 90% baktēriju? Ja nē, tad pēdējais laiks iepazīties ar šo iemītnieku ietekmi uz mūsu organismu rakstā "Slimība sākas gremošanas traktā (pirmā daļa)" . Arī mute ir viena bagāta baktēriju krātuve, un mūsu uzdevums ir rūpēties par to, lai tur atrastos galvenokārt labvēlīgās baktērijas, tādējādi veicinot ne vien mutes un zobu veselību, bet arī uzlabotu imunitātes funkcijas. Šajā rakstā apskatīsim dažus līdzekļus veselīgai un dabīgai mutes higiēnai.