20. - 23.jūlijs

"Zvaigžņu kalnos"

(35 km no Rīgas)


BRĪVU VIETU NAV!


Šajā nometnē apkoposim mazliet no katras nometnes – aktīvi sportosim, mācīsimies par veselīgu (sporta!) uzturu, pameditēsim, pasmiesimies, pamācīsimies kā attīstīt un uzlabot savas smadzenes, lai sasniegtu vairāk ne tikai sportā, bet arī dzīvē! Šī būs krāsaina, interesanta nometne, kurā atlicināsim laiku arī vienkārši atpūtai un relaksācijai pirtiņā, ar sarunām pie tējas un ugunskura.

Rīta rosme, veselības vingrošana un spēka attīstīšana


Šīs nometnes galvenais varonis Mārtiņš Rozenbergs (vairāk par Mārtiņu lasi šajā rakstā) parūpēsies par to, lai mēs ne vien iesāktu dienu ar aktīvu rīta rosmi, bet arī padziļināti liks uzsvaru uz veselības vingrošanu, lai nostiprinātu ķermeņa dziļo muskulatūru un vakaros varētu nodarboties ar spēka un vispārēju ķermeņa spēju attīstīšanu. Šajā nometnē sportosim 2-3x dienā, tā kā gatavojies šīs dienas aizvadīt aktīvi, slinkot nav atļauts! :)


Mācīsimies par smadzenēm – un kā tām likt strādāt ātrāk, efektīvāk, labāk!

Šajā nometnē aizvadīsim aizraujošu, izglītojošu un ļoti praktisku lekciju neirozinātnē jeb uzzināsim kā ikdienas darbības, uzturs, stress un citi faktori ietekmē mūsu uztveri, produktivitāti, gribasspēku, spēju mācīties, koncentrēties. Citiem vārdiem – mācīsimies par savām smadzenēm, lai pienācīgi par tām rūpējoties, mēs varētu kļūt par savu labāko versiju, sasniegt jaunas virsotnes- kā dzīvē, tā sportā- un vienmēr būt jauni.

Šajās gudrībās ar mums dalīsies Artūrs Piļkēvičs – sporta zinātnes maģistrs, sertificēts neiroizglītības speciālists. Savu izglītību un darba pieredzi ieguvis Latvijā, ASV un Indonēzijā. Biedrības “Metacognio” dibinātājs un vadītājs. Metacognio ir vārdu meta (grieķu) un cognitio (latīņu) salikums. Līdzīgi angļu vārdam metacognition, kas nozīmē "domāšana par domāšanu un mācīšanās par mācīšanos".

Runājot ar Artūru pa telefonu es sajutu uzdzirkstījam to uguntiņu, kas rodas sastopoties ar sev līdzīgi domājošiem. Es piekrītoši māju ar galvu katram Artūra teikumam – pati tikai nedaudz esmu studējusi neirozinātni, taču uztura nozīme smadzeņu veselībā man ir pavisam tuvs un pazīstams temats, un Artūrs savās lekcijās runā arī par to. Mani pašu tik ļoti aizrauj tēmas, par kurām runā Metacognio – uzņēmums, ko dibinājis Artūrs ar savu sievu Līgu, tāpēc jau tagad nepacietībā gaidu šo nometni, lai uzzinātu vairāk, lai paplašinātu savu redzes loku.

Neirozinātnes atklājumi arvien vairāk palīdz izprast smadzeņu darbību un attīstību. Šī izpratne palīdz ne tikai palielināt mācīšanās efektivitāti, atmiņu un kognitīvo produktivitāti, bet arī uzlabot savu fizisko sniegumu, atjaunot un saglabāt veselību, iegūt mieru un emocionālu stabilitāti. Galu galā - viss, ko mēs darām un mācāmies, notiek ar mūsu smadzeņu palīdzību. Arī motivācija, gribasspēks un izturība treniņos.


Šajā lekcijā un praksē apskatīsim:

  • Domāšanas un uztveres veidus, kā tie saistīti ar smadzeņu darbību un 7 smadzeņu reģioniem
  • Emocionālos stāvokļus un kā tie saistīti ar motivāciju un gribasspēku
  • Draudus smadzeņu veselībai – stress, mazkustīgums, negatīvi emocionālie kairinātāji, u.c.
  • Uzturs, miegs, fiziskā slodze un mācīšanās - kā radīt optimālus apstākļus smadzeņu attīstībai?
  • Un vēl un vēl!

 

Vairāk par Artūru un Metacognio lasi šeit.



Uztura lekcijas – kā ēst, lai sasniegtu savu potenciālu

“Es taču tik daudz sportoju, ka varu ēst draņķus – treniņos to visu izsvīstu.”

Vai tiešām?

Vai maz sportisti un aktīva dzīvesveida piekritēji apzinās savu reālo potenciālu, ko viņi var sasniegt smagiem treniņiem pievienojot tīru, kvalitatīvu ēdienu, kas ne tikai pabaros baudas centrus, bet arī sniegs visu nepieciešamo, lai ķermenis kļūtu spēcīgāks, ātrāks, jaudīgāks un ar daudz lielāku spēju atjaunoties?

Šajā nometnē aizvadīsim vairākas izzinošas lekcijas par uzturu, uztura kvalitātes nozīmi veselībā un fiziskajā sniegumā, kā arī detalizēti runāsim par dažādām uztura piedevām, augiem un citiem labumiem, kas var vairot enerģiju, mazināt nogurumu, uzlabot kopējo pašsajūtu un sniegumu sportā.



Tu esi tas, ko Tu ēd – ja barosi savu organismu ar veselīgu, kvalitatīvu pārtiku, Tu jau pašos pamatos būsi ielicis spēju būt savai labākajai versijai. Būvēt māju uz stabiliem pamatiem ir tikai loģiski, bet vai tāpat attiecies arī pret savu ķermeni? Ēst kvalitatīvi – tā ir sportista inteliģence attiecībā uz savu ķermeni. Tā ir cieņa un rūpes par saviem mērķiem.


Iņ joga – obligāta prakse sportistiem, vēlama visiem pārējiem
!

“Jo vairāk cilvēka dzīvē ir stresa, jo savilktāks un spazmātiskāks kļūst cilvēka ķermenis. Un otrādi – jo savilktāks kļūst un vairs dabiski atslābt nespēj cilvēka ķermenis, jo uzvilktāks vai kā citādi emocionāli neharmoniski jūtas cilvēks.”

YIN (Iņ) prakse ir pasīva fasciju (muskulāro saistaudu) stimulācija, kas ļoti labi papildina dažādas intensīvas, uz ķermeņa attīstīšanu un būvēšanu vērstas nodarbības. Pati ar Iņ jogu iepazinos pirms dažiem gadiem, izejot Iņ jogas bazes kursu pie Tijas Kazākas, kopš tā laika manu ikdienu regulāri papildina šī pasīvā fasciju jogu. Tā ne vien padara kustīgāku un elastīgāku ķermeni, samazinot traumas un sastiepumus treniņu laikā, bet arī palīdz stiprināt nervu sistēmu un nomierina to.



YIN jogas laikā pozas tiek noturētas vismaz 3 minūtes (visbiežāk 4-6 minūtes), kuru laikā tiek pasīvi stimulēts fasciju ķermenis, šādā veidā piekļūstot dziļākajiem saistaudiem- tos attīrot, stiprinot un atveseļojot.

Fascijas, kuras cilvēka fizioloģijas un funkcionēšanas kopsakarību pētījumos vēl nesen netika nopietni ņemtas vērā, nu ir kļuvušas gluži vai par svarīgāko apspriešanas objektu ārstu, fizioterapeitu, masieru, veselības vingrošanas un jogas pasniedzēju vidū. Jo izrādās, arī fascijas, gluži kā atsevišķs, dzīvs organisms reaģē uz katru cilvēka emocionālo pārdzīvojumu un stresu, savelkoties un saspringstot – Tija Kazāka, plašāks info šeit.

Nogurdinošiem treniņiem pretī liksim Iņ jogu – lai atjaunotos un relaksētos.

 



Nekas nedziedina ātrāk kā smiešanās no sirds!

Šajā nometnē mums ir padomā smīdināt un smieties! Ciemos aicināsim komiķi Rūdolfu Kugrēnu, kurš mūs izklaidēs ar kādu stand-up izrādi – tā, lai pie reizes vēlreiz kārtīgi nostiprinātu vēderpreses muskulatūru!





Vairāk informācijas par nometnes norises vietu, ēdināšanu u.c. informāciju meklē
šeit.
Pieteikšanās: info@topivesels.lv

 

Topi Vesels

Ar atbildību pret sevi, dabu un veselību!