10 veidi, kā palielināt dopamīna līmeni smadzenēs bez zālēm

“Dopamīns ir neiromediators (neurotransmitter), kas palīdz kontrolēt smadzeņu gandarījuma/apbalvojuma un baudas centrus.  Tāpat dopamīns palīdz regulēt kustību un emocionālās reakcijas, uzvedību un uztveri, kā arī veicina ne tikai spēju redzēt savus sasniegumus, bet arī darbības uzsākšanu, lai virzītos uz tiem.” –PsychologyToday

Tievēt pēc mēness fāzēm

Pašos pirmsākumos, kad sāku eksperimentēt ar savu uzturu, es ne vien sāku sekot līdzi dalītā uztura pamatprincipiem (sīkāk izklāstīts grāmatā “Topi Vesels”), bet arī ievērot atslodzes dienas un ēšanas principus, vadoties pēc mēness fāzēm. Visi mani eksperimenti toreiz vainagojās panākumiem- es ne vien zaudēju liekus 10kg, bet arī mana kopējā pašsajūta, gremošanas darbība un enerģija ievērojami uzlabojās. Šajā rakstā par to, kā ēst dažādās mēness fāzēs.

Melnsēklīte – gandrīz kā melnā maģija, tikai labāka

Melnsēklītes jeb melnās ķimenes (nigella, melnais kumīns)  iedarbību uz savu veselību esmu pārliecinājusies vairākkārt, un no personīgās pieredzes varu teikt, ka šim augam piemīt liels potenciāls risināt ļoti plašu veselības problēmu spektru (ne tikai pašsajūta, bet arī analīzes!). Ne tikai mana personīgā pieredze, bet arī pieejamā literatūra, kā arī zinātniskie raksti ir par apstiprinājumu tam, ka šī ir kārtējā dabas dāvana, ko ir vērts izmēģināt ikvienam – gan profilaksē, gan veselības stāvokļa stiprināšanā jau pie esošajām saslimšanām. Vēlos uzsvērt, ka melnsēklīte būtu jālieto kā papildus līdzeklis veselīgam uzturam, fiziskām aktivitātēm un citām praksēm un terapijām, kas uzlabo veselības stāvokli.

IHCAN Autoimunitātes konference Londonā

Tā kā esmu BANT (British Association of Nutritional Therapists) un ANP (Association of Naturopathic practitioners) biedre, mans uzdevums ir regulāri papildināt savas zināšanas gan apmeklējot konferences, gan lasot jaunākos pētíjumus uztura un veselības lauciņā, kā arī piedaloties vebināros un rakstot dažādus reflektīvus ziņojumus.   2017. gada maijā pieteicos apmeklēt 2 konferences- vienu par autoimunitāti un veidiem, kā ar to tikt galā, otru par sporta uzturu. Kamēr sporta uztura konference ir vēl tikai priekšā, vēlos padalīties pārdomās par aizvadīto autoimunitātes konferenci un tajā iegūto.

Meditācija dvēseles dejas ritmos

Deja kā kaislība, terapija, apzināšanās un meditācija Daudziem es visdrīzāk asociējos ar ēdienu. Garšīgu, veselīgu, tīru, kvalitatīvu. Varbūt ar grāmatām par veselību.. varbūt ar visu, kas veicina veselību. Nav daudzu, kas zinātu, ka viena no manām lielākajām kaislībām ir dejošana. Un šis jūtami ir mans laiks, lai es piepildītu to, par ko sapņoju jau sen. Mans dejošanas stāsts.

The Better Baby Book (How to have a healthier, smarter, happier baby)

Šī grāmata nav domāta tikai grūtniecēm, kas jau gaida mazuli, bet tā ir domāta visiem tiem pāriem, kas vēlas tikt pie mazuļa un jau laicīgi parūpēties par savu veselību, lai jaunajam dzīvības sākumam tiktu radīti labākie iespējamie apstākļi, kas turpmāk var ietekmēt visu mazā cilvēka dzīvi. Šī grāmata sniedz ieskatu jaunākajos ģenētiskajos pētījumos, lai sniegtu pilna spektra programmu specifiskām uztura un vides izmaiņām ceļā uz labāku mazuli.   Tāpat grāmata var noderēt jebkuram, kurš grib uzlabot savu veselību, jo liela daļa grāmatā esošās informācijas noder ikvienam ik dienas.

Mārtiņš Rozenbergs – “Topi Vesels” nometņu “veterāns”

Ar Mārtiņu esam pazīstami jau dažus gadus, viņš bija treneris, ar kuru kopīgi uzsākām organizēt mūsu pirmās vasaras nometnes. Saskanīgā sadarbība, pozitīvā nometņu gaisotne un abpusēja patika pret šiem vasaras piedzīvojumiem arī šogad ir savedusi mūs kopā, lai aizvadītu trešo, beidzamo 2017.gada vasaras sezonas nometni. Mēs ticam, ka būs tik pat labi un vēl labāk kā toreiz!